T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TOKAT / MERKEZ - Atatürk Anadolu Lisesi

ERASMUS+ Konsorsiyum Ortaklığımız

" Sokakta Mendil mi, Okulda Kitap mı ?" 

Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda oluşturulan ve Ulusal Ajans tarafından desteklenen Erasmus+ KA1 Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projesi konsorsiyumunda ortak okul olarak yer aldık. Proje 1 yıl sürecek ve proje etkinliklerinde okulumuzda aktif rol alacaktır. 

PROJENİN TANIMI

"Bir mendil alır mısınız?" sorusu günlük hayatta çoğu kez karşımıza çıkmıştır. Bu soruyu yaşlı bir bayandan, ihtiyaç sahibi birinden, farklı ülkelerden gelip hayatını devam ettirmek isteyen mültecilerden duymuşuzdur. Ancak içimizi en burkanı, hayata pırıl pırıl bakan 5-14 yaş arası gözlerin bu soruyu yöneltmesidir.

Sokakta çalışan çocuklar önceleri büyük şehirlerin bir sorunu olarak görülürken artık tüm illerde sayılarının artması ile ulusal bir sorun haline gelmiştir. Bu nedenle, bu çocuklar sık sık medyanın konusu olmakta; zaman zaman yaşanan bazı olaylar üzerlerine dikkatin yoğunlaşmasına neden olmaktadır (AnaBritannica, 2000). Çocuk Haklarına Dair Birleşmiş Milletler Sözleşmesi'nde (1989), çocuğun tehlikeli işler, eğitimine zarar verecek işler, bedensel, ruhsal, zihinsel sağlığına ve ahlaksal, toplumsal gelişimine zarar verecek işlerde çalıştırılmalarından korunmaları gerektiği belirtilmektedir. Ülkemizde ve dünyada çalışan çocuk sayısına ilişkin kesin istatistik verileri olmamakla birlikte sayıların ciddi boyutlara ulaştığı bilinmektedir. 2000 yılı verilerine göre dünyada yaşları 5-14 arasında olan yaklaşık 250 milyon çocuk çalışmaktadır. Türkiye'de ise her beş çocuktan biri çalışmaktadır (Çırak, Çivitçi,2004).

Eğitime yön veren kişiler olarak bizler bu durumun ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Proje ekibi olarak bu sorunun çözümüne yönelik adımlar atmak istiyoruz. Eğitim öğretim yöntemlerinde, eğitim ortamlarında gelişmeler, iyileştirmeler, farkındalık çalışmaları yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Erasmus+ projeleri desteğiyle yerelde gerçekleştireceğimiz bu çalışmaları uluslararası boyuta taşınmasını ve yaygınlaştırılmasını istemekteyiz.

Proje sonunda:

1-Göç ve göçle ilintili ortaya çıkan okula uyum sorunların engellenmesi,

2-Kurs merkezlerinden alacağımız pedegojik destekle risk durumundaki çocuklar ve ailelerle ilgili çalışmalar yapılması, okula devam oranının artırılması,

3-Çocuk Hakları ile ilgili okul çevresinde bulunan öğrencilere, eğitim personeline ve velilere bilgilendirici çalışmalar gerçekleştirilmesi. Böylece konu ile ilgili duyarlılığın artırılması,

4-Yerel yönetimlerle işbirliğiyle, aile parçalanması sonucu sokakta çalışan çocukların rehabilitasyon çalışmalarının yürütülmesi,

5-Eğitime katılan öğretmenlerde Avrupalılık boyutunun oluşturulması

6-Yurt dışı hareketlilikleri sonucunda farklı ülkelerden gelip aynı ortamda buluşan katılımcılarla uluslararası ağ projesi oluşturulması, projenin uluslararası boyuta taşınması,

7-Yabancı dil kullanımının artırılması,

8-Öğretmenlerimiz arasında yaşam boyu öğrenme etkinliklerine katılması hedeflenmektedir.

 

 

PROJECT SUMMARY

In the Strategic Framework for European Cooperation in Education and Training (ET 2020), vital importance is given to the development of qualified human resources. Decreasing early drop-out rate from school below 10% has been seen to be included in 5 basic objectives related to education. In addition, according to Article 182 of the International Labour Organization (ILO), which has been ratified by our country, there is an obligation to abolish child labour. The Ministry of Labour and Social Security has emphasized the problem of foreign child labour, which was prepared by "2017-2023 National Struggle Program with Child Labour". UNICEF in June 2016 the expressed that there were deep concerns about Syrian children working in Turkey on the annotation entitled "Syrian children must go to school, not work".

Taking these national and international goals into consideration, we are aware of how important this situation is. As project team, we want to take steps to solve this problem. We think that some developments, improvements, awareness studies should be done in educational methods and educational environments.

At the end of the project:

1-Prevention of integration problems on migration or connected to the migration at schools,

2- Studies on children and families at risk, increase in the attendance rate of school with pedagogical support of course centre,

3-Informing the children, the education staff and the parents about the rights of the children in the school environment so that increasing the sensitivity about the subject,

4- Rehabilitation activities of children, who are working in streets because of family disintegration with the cooperation of the local authorities,

5- Building up European dimension on teachers participating in education,

6- As a result of overseas mobility building up international network project with participants from different countries, conveying the project to international dimension,

7-Increase the use of foreign languages,

8- To establish the idea of life-long learning among our teachers are aimed.

 

According to assumptions by the International Labour Organization (ILO), the number of working children aged five to fourteen in developing countries is more than 250 million. These children, who are the future of societies, face the dangerous conditions of business life at an early age. We are well aware of this situation. We want to take steps towards resolving this problem that has emerged with migration. For this reason we ask you "HANDKERCHIEF IN THE STREET OR BOOK AT SCHOOL?"

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.10.2018 - Güncelleme: 28.11.2019 09:28 - Görüntülenme: 2179
  Beğen | 4  kişi beğendi