T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TOKAT / MERKEZ - Atatürk Anadolu Lisesi

Erasmus+ KA1 Projemiz

Erasmus+ KA1 Projemiz

2020 Yılı Erasmus+ Okul Eğitimi Personel Hareketliliği (KA101) Projeleri Başvuruları kapsamında "Geride Kimse Kalmasın" isimli projemiz destek görmeyi hak kazanmıştır. 

Proje Sunusu için tıklayınız

Proje 1. Hareketliliği

Proje 2. Hareketliliği

Proje Çalıştayı

Çalıştay Kitapçığı (ENG)

Proje Özeti:

Değişen liselere giriş sistemi ve 12 yıllık eğitim süresi okulumuzun öğrenci profilinde değişikliklere neden olmaktadır. Okulumuz sınav sonuçlarına göre belirli standartlarda öğrenci alan bir okul olmaktan mahalle bazında çok farklı akademik ve sosyal gelişim düzeyinde öğrenciyi bir arada barındıran bir okul konumuna geçmiştir. Ayrıca okulumuz mültecilerin ve göçmenlerin yaşadığı bir bölgede olduğu için son yıllarda artan bir yabancı uyruklu öğrenci potansiyeline sahiptir. Mülteci ve göçmen öğrenciler özellikle yeni geldiklerinde sorunlar yaşamaktadırlar. Okulumuzda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, dezavantajlı bölgelerden gelen öğrenciler, mülteci konumunda olan öğrenciler ve akademik olarak diğer öğrencilerin çok ilerisinde olan öğrenciler bir arada eğitim öğretim yapmaktadır. Bu dört öğrenci tipi diğer öğrencilerle birlikte aynı sınıflarda heterojen bir şekilde eğitim öğretime devam etmektedir. Bunun sonucunda bazı öğrenciler konuları anlayamamakta, bazı öğrenciler kendini kapatmakta ve bazı öğrenciler devamsızlık ve disiplin problemler yaşamaktadır. Öğretmenlerle yapılan anket çalışmaları ve öğrencilerin istatistikleri sınıfların heterojen hale geldiğini, öğretmenlerin bu duruma çok hazırlıklı olmadığını göstermiştir. Bu durum öğretmenlerimizin farklı yöntem ve tekniklerde kendilerini geliştirmelerini, okulumuzun bir gelişim sürecine girerek yeni duruma uyum sağlamasını gerektirmektedir. Okulumuz kendini yenilemezse eğitim öğretimin kalitesinin olumsuz etkilenmesi beklenecek bir durumdur. Bütün öğrencileri kapsayan bir eğitim öğretim ortamı hem AB'nin, hem de Türkiye'nin gelecek hedefleri arasında yer almaktadır. Projemizin genel amacı okulumuzdaki dezavantajlı ve özel durumda olan öğrencilere yönelik eğitim öğretim uygulamalarının kalitesinin arttırılması ve bu alanda farklı yöntem ve tekniklerin daha etkin bir şekilde kullanımının sağlanmasıdır. Okulumuzda çok kültürlü ve farklı yeteneklere sahip öğrencilerin yer aldığı sınıflarda eğitim öğretim kalitesinin arttırılması bu yolla sağlanmaya çalışılacaktır. Projemizin alt amaçları ise; okulumuzdaki çok kültürlü ortamı desteklemek; Avrupalılık kültürünü geliştirmek; yabancı dil eğitiminin etkinliğini arttırmak; öğretmen yeterliklerini ve yetkinliklerini geliştirmek; dezavantajlı gruplardaki bütün öğrencilerin eğitime erişimini arttırmak; eğitim ve öğretim hizmetinin kalitesini arttırmaktır. Bu amaçla "Çok kültürlü ve Karışık Yetenekli Sınıflara Yaklaşım" kursuna katılım sağlanarak heterojen sınıflarda eğitim öğretim ortamına yönelik kuramsal bilgi oluşturulacak ve yeni yöntem ve tekniklerin öğretmenlerimize kazandırılması sağlanacaktır. Ardından özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerimize yönelik kuramsal bilgi alacağımız ve sınıflardaki farklılıklara yönelik sanat faaliyetleri ve oyunlarla eğitimin etkililiğini artırmayı içeren bir kurs faaliyeti olan "Oyun ve Sanat Aracılığıyla Kapsayıcı Eğitim" adlı kursa katılım sağlanacaktır. Kursların düzenleneceği ülkeler seçilirken proje konusu alanda öncü çalışmaların olduğu, benzer sorunların yaşandığı yerler dikkate alınmıştır. Kurslara okulumuzdan 12 öğretmenin katılması planlanmaktadır. Katılımcı öğretmenler proje ekiplerinde de yer alacak ve projenin yürütülmesinde görev ve sorumluluk alacaklardır. Proje ekibine öğretmen seçiminde nesnel kriterlerle objektif bir süreç yürütülecektir. Projenin başlangıcında bir tanıtım faaliyeti, İngilizce kursu ve yurtdışı kurs faaliyetleri sonrasında ise okulda düzenlenecek bir çalıştay ve eğitim faaliyeti olacaktır. Çalıştay faaliyetinde edinilen kazanımlar diğer paydaşlara aktarılacak ve karşılıklı fikir alışverişi yapılacaktır. Kurslardan edinilen bilgiler ve çalıştaydan kazanılan bilgilerle toptancı bir yaklaşımla heterojen sınıflarda çalışan öğretmenlere yönelik bir eğitim tasarlanacaktır. Bu eğitim faaliyeti istekli öğretmenlere proje ekibi tarafından sunulacaktır. Ayrıca bu sonuçları içeren kısa film hazırlanacak, yaygınlaştırma için sosyal medya kullanılacak ve kitapçık-broşür şeklinde basılı materyaller geliştirilecektir. Projenin sonunda bütün öğrencilerle birlikte heterojen sınıflarda belirlenen en uçlardaki dört tip öğrencinin de eğitim öğretim faaliyetlerine daha etkin bir şekilde dahil edilmesi beklenmektedir. Okulumuzdaki bütün öğrencilerin eğitim öğretim süreçlerine aktif katılımının sağlanması amaçlanmaktadır. Proje sayesinde çok kültürlüğün ve Avrupalılık kültürünün okulumuzdaki yerinin sağlamlaşması, gelen mültecilere yönelik tutumun daha da olumlu hale gelmesi, okulumuzun daha evrensel bir yapıya sahip olması beklenmektedir. Ayrıca öğretmenlerimizin kişisel gelişimlerini sağlamaları ve bu amaçla AB ülkelerindeki profesyonel ağlarını geliştirmeleri, bu ağlar ve geliştirilecek proje kültürü ile gelecekte daha farklı projeler geliştirmeleri beklenmektedir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.08.2020 - Güncelleme: 19.12.2023 20:43 - Görüntülenme: 9159
  Beğen | 14  kişi beğendi